top of page

Τομείς Εξειδίκευσης

01.

Η Συστημική Ατομική Ψυχοθεραπεία απευθύνεται σε ανθρώπους, οι οποίοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε οποιονδήποτε τομέα της ζωής τους, όπως στον τομέα των σχέσεων (διαπροσωπικές σχέσεις), της εργασίας (επίτευξη στόχων, burn out)  . Σε ανθρώπους με διαταραχές προσωπικότητας ή συμπεριφοράς, σε άτομα που αντιμετωπίζουν ιδεοληψίες, ψυχαναγκασμούς, ψυχοσωματικά συμπτώματα, φοβίες, διαταραχές πρόσληψης τροφής, διαταραχές ύπνου. Στόχος της ψυχοθεραπείας είναι η επίτευξη αυτογνωσίας, η αντικατάσταση των δυσλειτουργικών σκέψεων και συναισθηματικών αντιδράσεων με ψυχική και σωματική ευεξία μέσω θεραπευτικών πρακτικών.

Βασική προϋπόθεση στην ατομική ψυχοθεραπεία είναι οι προσυμφωνημένες σε συχνότητα συναντήσεις μεταξύ θεραπευόμενου-θεραπευτή διάρκειας 60 ́. Κατά τη διάρκεια των ατομικών ψυχοθεραπευτικών-συμβουλευτικών συνεδριών δημιουργείται μία σχέση εμπιστοσύνης, εχεμύθειας, ειλικρίνειας και ενσυναίσθησης μεταξύ θεραπευτή-θεραπευόμενου.

02.

Η Συστημική Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία επικεντρώνεται στο μικρο-σύστημα της οικογένειας ως μία ξεχωριστή και ολοκληρωμένη κοινωνική ομάδα. Η κάθε οικογένεια αποτελεί ένα ξεχωριστό σύστημα με δική της δομή και δικούς της κανόνες, η συμπεριφορά του ενός μέλους επηρεάζει τη συμπεριφορά των υπόλοιπων μελών.

Σύμφωνα με τη Συστημική Προσέγγιση η δυσλειτουργία ενός ατόμου της οικογένειας οφείλεται στη δυσλειτουργία του συνόλου της οικογένειας, η οποία γίνεται 'το σήμα της οικογένειας' για έκκληση βοήθειας.

Στόχος της Συστημικής Συμβουλευτικής είναι η βελτίωση της επικοινωνίας και η προσωπική εξέλιξη των μελών, καθώς δίνεται έμφαση στο διαπροσωπικό κομμάτι της οικογένειας. Απευθύνεται σε άτομα, τα οποία αναζητούν συμβουλευτική για τη σχέση γονέων-παιδιών και ζευγαριών.

Κάθε συνεδρία διαρκεί 1:30 ώρα και συμμετέχουν όλα τα μέλη της οικογένειας. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίας τα μέλη καλούνται να μιλήσουν για τα συναισθήματα τους,  για τα συμπεριφορικά τους μοτίβα και πως αυτά επηρεάζουν το οικογενειακό σύστημα και διαμορφώνονται μέσα σε αυτό.

03.

Η Συστημική Ψυχοθεραπεία Ζεύγους εστιάζει στην ανάδυση άλυτων ενδοψυχικών προβλημάτων των συντρόφων, τα οποία δεν τους επιτρέπουν την ύπαρξη παραγωγικής, υγιούς σχέσης, ώστε να διερευνήσουν τις δυναμικές και τις ανάγκες της σχέσης τους, οι οποίες θα τους προσφέρουν μια απολαυστική κοινή ζωή. 

Οι απαιτήσεις και οι αλλαγές της καθημερινότητας και του κύκλου ζωής του ζευγαριού, όπως η γέννηση παιδιού ή η απώλεια κάποιου γονέα, ίσως να προκαλέσουν πρόβλημα στην κοινή του ζωή, όπως μη αμοιβαία κατανόηση και ικανοποίηση, συγκρούσεις, ανασφάλεια.

Ο θεραπευτής μέσα από τη θεραπεία στοχεύει να ορίσει τα θέματα που δυσκολεύουν το ζευγάρι, να εκφραστούν σκέψεις, να αναπτυχθεί το συναίσθημα της ενσυναίσθησης μεταξύ του ζευγαριού, με σκοπό να βιωθεί η σχέση με διαφορετικό τρόπο.

04.

Οι ομάδες απευθύνονται σε παιδιά και εφήβους με σκοπό την ανάπτυξη δεξιοτήτων, όπως τον έλεγχο των παρορμήσεων, την επικοινωνία, τη συνεργασία, την έκφραση, τη διαχείριση συναισθημάτων και την επίτευξη κοινωνικοποίησης.

Μέσα στην ομάδα δουλεύονται όλα τα παραπάνω μέσα από το συνεργατικό παιχνίδι μέχρι την ηλικία των 12 και μέσα από παιχνίδια ρόλων στους εφήβους. Στόχος είναι η βελτίωση της καθημερινότητας μέσα από τη δημιουργία διαπροσωπικών σχέσεων αλλά και η έκφραση συναισθημάτων.

Ο μέγιστος αριθμός ατόμων της ομάδας είναι 6 άτομα. Η χρονική διάρκεια της συνεδρίας είναι 2 ώρες με συχνότητα 1-2 φορές την εβδομάδα.

05.

Ο ρόλος του γονέα αποτελεί μια καθημερινή πρόκληση, καθώς αναλαμβάνει, αφενός, τη σωματική και ψυχική φροντίδα του παιδιού, αφετέρου, τη διαπαιδαγώγησή του. Ο ρόλος του είναι πολυδιάστατος, όπως πολυδιάστατη είναι η σχέση του με το παιδί, η οποία αποτελεί το πρότυπο για το πως  θα χτίσει τις μελλοντικές του σχέσεις.

Τα εφόδια που κάθε γονιός πρέπει να προσφέρει στο παιδί του είναι η Αγάπη, η Αυτοεκτίμηση, οι Κανόνες, η Επικοινωνία. Το να είναι ένας γονιός αποδοτικός για το παιδί του αλλά και για τον εαυτό του δεν είναι αυτονόητο. Η γονεϊκότητα αποτελεί μία μορφή τέχνης, δημιουργίας, ταλέντου, γνώσης, πληρότητας και επιλογής.

Ο δρόμος δεν είναι πάντα εύκολος και ευχάριστος μπορεί να υπάρξουν στιγμές αυτοαμφισβήτησης ή αισθήματα ανεπάρκειας και ενοχής. Ακριβώς αυτές τις συναισθηματικές καταστάσεις αντιμετωπίζει η συμβουλευτική γονέων μέσα στην ομάδα ή ατομικά. 

Ατομική Συμβουλευτική Γονέων

Μέσα από την Ατομική Συμβουλευτική υιοθετούνται συμπεριφορές, οι οποίες θα βοηθήσουν τον γονέα να ασκεί το ρόλο του χωρίς το αίσθημα του φόβου και της ενοχής αλλά με αυτοπεποίθηση για το είδος ανατροφής που προσφέρει στο παιδί του.

Ομαδική Συμβουλευτική Γονέων

Οι ομάδες γονέων απευθύνονται, αφενός, σε γονείς που αντιμετωπίζουν μία δυσλειτουργική σχέση με τα παιδιά τους, αφετέρου, σε γονείς, οι οποίοι έχουν την ανάγκη, να μοιραστούν σκέψεις και συναισθήματα που αφορούν το γονεϊκό ρόλο.

Στις ομάδες δημιουργείται ένα υποστηρικτικό δίκτυο με παρόμοιους προβληματισμούς. ​

Οι ομάδες γονέων αποτελούνται από 8 έως 10 άτομα, η διαρκεί συνεδρία 2 ώρες με συχνότητα 1-2 φορές την εβδομάδα.

Η ομάδα λειτουργεί κάτω από την ομπρέλα της Ηθικής & Δεοντολογίας της Συστημικής Θεραπείας, η οποία χαρακτηρίζεται από εχεμύθεια, άνευ όρων αποδοχή, σεβασμό, εμπιστοσύνη.

06.

Η νευροψυχολογία είναι η επιστήμη που μελετά τη σχέση ανάμεσα στη δομική και λειτουργική οργάνωση του κεντρικού νευρικού συστήματος, στοχεύει στην κατανόηση των γνωστικών και άλλων λειτουργιών του ανθρώπου και του τρόπου με τον οποίο ρυθμίζουν την υγιή και την παθολογική συμπεριφορά. Ως γνωστικές λειτουργίες αναφέρονται η αντίληψη, η προσοχή, η μνήμη, η μάθηση, η κατανόηση, η παραγωγή του λόγου, οι επιτελικές διεργασίες (λογική, υπολογιστική ικανότητα, κριτική ικανότητα, επίλυση προβλημάτων, λήψη αποφάσεων, προγραμματισμός κ.α. ).

Σύμφωνα με την Εθνική Ακαδημία Νευροψυχολογίας των ΗΠΑ (National Academy of Neuropsychology, USA), η ειδικότητα του νευροψυχολόγου εξειδικεύεται στη μελέτη της σχέσης μεταξύ του εγκεφάλου και των νοητικών, συναισθηματικών και συμπεριφορικών λειτουργιών του ανθρώπου. Στην κλινική πράξη ασχολείται κυρίως με την αξιολόγηση, εκτίμηση και διάγνωση των γνωστικών και συμπεριφορικών εκδηλώσεων διαφόρων νοσημάτων και παθήσεων μέσω της νευροψυχολογικής αξιολόγησης, αλλά και με την θεραπευτική παρέμβαση όποτε αυτή είναι δυνατή.

 

Αξιολόγηση - Διάγνωση

Οι γνωστικοί νευροψυχολόγοι χρησιμοποιούν αξιολογήσεις, διαγνώσεις, θεραπείες, και/ή μεθόδους αποκατάστασης με σκοπό τη βελτίωση της λειτουργίας του εγκεφάλου. Η νευροψυχολογική αξιολόγηση των γνωστικών λειτουργιών γίνεται με ειδικά σχεδιασμένες δοκιμασίες. Οι δοκιμασίες μπορούν να είναι γραπτές, οπτικές, προφορικές, απομνημόνευσης, προγράμματα Η/Υ κ.λ.π. Ανάλογα με την ανάγκη και το έλλειμμα του ατόμου χρησιμοποιούνται οι αντίστοιχες δοκιμασίες. Η νευροψυχολογική αξιολόγηση συμβάλλει στη διάγνωση νοσημάτων και παθήσεων όπως άνοιες, κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις (δηλαδή τραυματισμούς που προκαλούν εγκεφαλικές βλάβες), εγκεφαλικά επεισόδια, όγκους εγκεφάλου, αποκλίσεις και μεταβολές της νοητικής ικανότητας, κ.α.

Θεραπευτική παρέμβαση
Με ειδικά σχεδιασμένες ασκήσεις αποκατάστασης, ένας νευροψυχολόγος μπορεί να ανιχνεύσει πιθανά ελλείμματα στις νοητικές, συναισθηματικές ή συμπεριφορικές λειτουργίες, να τα συσχετίσει με παθολογικές καταστάσεις του κεντρικού νευρικού συστήματος και να καθορίσει τον αντίκτυπό τους στην αυτονομία και στη λειτουργικότητα των εξεταζόμενων. Έπειτα, βοηθά στην ανάκτηση, υποκατάσταση ή ενίσχυση των γνωστικών λειτουργιών ενός ατόμου, ανάλογα με τη φύση και τη σοβαρότητα της πάθησής του. Επίσης, ασχολείται με τη διόρθωση συμπεριφορών και την επανεκπαίδευση σε κοινωνικές δεξιότητες που μπορεί να χαθούν ή να αλλάξουν λόγω εγκεφαλικής βλάβης. Κάποιες φορές, βέβαια, είναι εφικτή μονάχα η απλή ενδυνάμωση της νοητικής ικανότητας που στοχεύει στο να διατηρηθούν οι υπάρχουσες γνωστικές λειτουργίες και να επιβραδυνθούν, όσο είναι δυνατόν, οι εκφυλιστικές συνέπειες κάποιας νόσου
(π.χ. άνοια).

07.

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία η παιδιατρική νευροψυχολογία ή κλινική παιδονευροψυχολογία  είναι μία επαγγελματική ειδικότητα που ασχολείται με τη μάθηση και τη συμπεριφορά σε σχέση με τον εγκέφαλο ενός παιδιού. Ο παιδιατρικός νευροψυχολόγος είναι ένας ψυχολόγος με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, εξειδικευμένος στο πώς η μάθηση και η συμπεριφορά σχετίζονται με την ανάπτυξη των δομών και των συστημάτων του εγκεφάλου. Η λεπτομερής εξέταση ικανοτήτων όπως η μνήμη και οι γλωσσικές ικανότητες προσεγγίζει τoν τρόπο λειτουργίας του εγκεφάλου. Ο παιδιατρικός νευροψυχολόγος πραγματοποιεί την εκτίμηση, ερμηνεύει τα αποτελέσματα και κάνει τις απαραίτητες συστάσεις.  Μπορεί ακόμα να παρέχει θεραπεία, όπως γνωστική αποκατάσταση, τροποποίηση συμπεριφοράς, ή ψυχοθεραπεία.  Συχνά ζητείται ένα πλήρες αναπτυξιακό ιστορικό ενώ μπορεί να ληφθούν και πληροφορίες από τους εκπαιδευθτικούς του παιδιού. Από τα σημαντικότερα μέρη της αξιολόγησης είναι η παρατήρηση του παιδιού σας με στόχο την κατανόηση του επιπέδου κινητοποίησης και συνεργασίας του και της συμπεριφοράς του. Οι αναπτυσσόμενες ικανότητες-δεξιότητες μπορεί να αξιολογηθούν και σε πολύ μικρά παιδιά. Παρόλα αυτά, η αξιολόγηση νηπίων και παιδιών προσχολικής ηλικίας είναι συνήθως συντομότερη σε διάρκεια, καθώς το παιδί δεν έχει αναπτύξει ακόμα πολλές δεξιότητες.

Η παιδονευροψυχολογική αξιολόγηση περιλαμβάνει:

  • Συνέντευξη με τους γονείς με σκοπό τη λήψη  ιστορικού του παιδιού

  • Συνέντευξη με το παιδί

  • Παρατήρηση του παιδιού

  • Χορήγηση τεστ

Συνίσταται παιδιατρική νευροψυχολογική εκτίμηση για:

  • Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσαναγνωσία, Δυσγραφία, Δυσαριθμησία)

  • Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής / Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ/Υ)

  • Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (ΔΑΔ, αυτιστικό φάσμα)

  • Ειδική Γλωσσική Διαταραχή

  • Μη-Γλωσσική Μαθησιακή Δυσκολία

  • Διαταραχές Διαγωγής

  • Διαταραχές Διάθεσης

  • Επίκτητα τραύματα στον εγκέφαλο

08.

Η χοροθεραπεία αποτελεί ένα από τα είδη ψυχοθεραπείας, που στηρίζεται σε μια μορφή

τέχνης, τον χορό, ενώ καθοδηγείται από ψυχολογικές θεωρίες σχετικά με την ανάπτυξη της

προσωπικότητας του ανθρώπου. Είναι μια τέχνη αλλά και μια επιστήμη που

περιλαμβάνει θεραπευτικές τεχνικές και μεθόδους, ενώ στοχεύει στη δόμηση μιας

θεραπευτικής σχέσης. Μπορεί να χαρακτηριστεί ως μια μορφή καλλιτεχνικής

δραστηριότητας αλλά και ως μια θεραπευτική μέθοδος, που στηρίζεται σε συγκεκριμένες

θεωρίες και ερευνητικά ευρήματα. Πρόκειται για ένα «είδος θεραπείας ψυχολογικών,

συμπεριφορικών, συναισθηματικών και άλλων διαταραχών, μέσω της χρήσης του λόγου και

της κίνησης, που διεξάγεται μεταξύ ενός εκπαιδευμένου θεραπευτή και ενός ή

περισσότερων θεραπευόμενων».

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΧΟΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Η χοροθεραπεία επικεντρώνεται στο σώμα μέσω της αύξησης Μέσα από τη χοροθεραπεία το άτομο μαθαίνει να παρακολουθεί το σώμα, επίγνωσής του. Να αξιολογεί τις εντάσεις που συμβαίνουν σε αυτό και να εντοπίσει τον τρόπο που οι κινήσεις του σώματος παρεμβαίνουν στη δράση ή στο συναίσθημα του.

Η συνεδρία χοροθεραπείας αποτελείται αρχικά από τον στόχο της συνεδρίας και τους τρόπους που θα μπορούσε να επιτευχθεί. μια εισαγωγή, στην οποία γίνεται το ζέσταμα (προθέρμανση των ατόμων) και ακολουθεί μια περίοδος μύησης στη διαδικασία της κίνησης ατομικά ή σε ομάδα ενθαρρύνοντας έναν αυθόρμητο και βαθύ τρόπο έκφρασης του σώματος και των εσωτερικών συναισθημάτων. Τέλος, υπάρχει ένα στάδιο, στο οποίο ολοκληρώνεται η συνεδρία και οι θεραπευόμενοι εστιάζουν στο κλείσιμο και στα κεκτημένα τους. Στο πλαίσιο της ομάδας ο χοροθεραπευτής αφήνει την ομάδα να αναπτύξει τα δυναμικά της και να εκφραστεί ελεύθερα. 

Οι ομαδικές συνεδρίες σχηματίζονται με ομοιογένεια πληθυσμού 6 με 8 ατόμων. Η χρονική διάρκεια είναι 1:30 ώρα με συχνότητα 2 φορές την εβδομάδα.

ΟΦΕΛΗ ΧΟΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

Τα οφέλη της χοροθεραπείας εξαρτώνται από τις συνθήκες που καλλιεργούνται στο πλαίσιο εφαρμογής της συγκεκριμένης προσέγγισης. Συγκεκριμένα, είναι μια αυθόρμητη έκφραση του εαυτού, που συμβάλλει στην αυτογνωσία, ενώ λειτουργεί καθαρτικά συμβάλλοντας στην απελευθέρωση του. Το άτομο μέσα από τη χοροθεραπεία μπορεί να βιώσει μια καθαρτική ψυχοσωματική απελευθέρωση, καθώς και μια διαδικασία διορατικότητας που συνδέεται με τη συναισθηματική έκφραση. Η κίνηση του χορού μπορεί να ωφελήσει την υγεία μέσα από την αντιμετώπιση των τραυμάτων. Το άτομο μπορεί να έχει ψυχολογικά οφέλη, να νιώσει απελευθερωμένο και να αντιμετωπίσει τις εσωτερικές συγκρούσεις. Επίσης, η χοροθεραπεία συμβάλλει στην κατάκτηση μιας πιο ολοκληρωμένης εικόνας για το σώμα, καθώς και στη βελτίωση των νοητικών αναπαραστάσεων του, που περιλαμβάνουν τις αισθήσεις, τις αναμνήσεις, τις αξίες και τις στάσεις του ατόμου.

 Επιπλέον, το άτομο μπορεί να εξασφαλίσει πιο ικανοποιητικά επίπεδα ποιότητας ζωής, μέσω της βελτίωσης κινητικών δεξιοτήτων, οι οποίες στοχεύουν στη μείωση ή αντιμετώπιση σωματικών προβλημάτων, της αντιμετώπισης των συναισθηματικών προβλημάτων, των δυσκολιών στην κοινωνική λειτουργικότητα καθώς και των πόνων και της κόπωσης που βιώνει το άτομο.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η χοροθεραπεία είναι ωφέλιμη και μπορεί να εφαρμοστεί σε όλους τους ανθρώπους, είτε σε άτομα που ασχολούνται και γνωρίζουν χορό είτε σε άτομα που δεν έχουν καμία γνώση. Σε κάθε περίπτωση απαιτείται διαφορετικός τρόπος προσέγγισης και εφαρμογής της. Τα οφέλη της χοροθεραπείας ποικίλουν και εξαρτώνται από τις ανάγκες και τον τρόπο εφαρμογής στην κάθε περίπτωση, όπως:

  • Αντιμετώπιση Άγχους

  • Έκφραση Συναισθήματος

  • Βελτίωση Αυτοεκτίμησης

  • Σύνδεση με το Σώμα

  • Σύνδεση με το Συναίσθημα

  • Βελτίωση Κινητικών Δεξιοτήτων

ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ Η ΧΟΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

  • Σε παιδιά, εφήβους με συναισθηματικές διαταραχές, με διαταραχές διαγωγής

  • Σε ενήλικες με συναισθηματικές διαταραχές

  • Σε παιδιά & εφήβους με νευροαναπτυξιακές διαταραχές

  • Σε άτομα με δυσπραξία και νευροεκφυλιστικές παθήσεις (άνοια, επιληψία, ΚΕΚ, ΑΕΕ)

09.

Λόγω των συνεχών κοινωνικών και εκπαιδευτικών συνθηκών ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός αποτελεί απαραίτητη καθοδήγηση για τη σωστή κατάρτιση και την ένταξη στο κοινωνικό και επαγγελματικό περιβάλλον.

Απευθύνεται σε εφήβους και νέους, οι οποίοι επιθυμούν να σχεδιάσουν σωστά το επαγγελματικό τους μέλλον. Επίσης, απευθύνεται σε ενεργούς επαγγελματίες, οι οποίοι σκέφτονται να αλλάξουν καριέρα ή επαγγελματική στέγη.

Το e-MELLON Test αποτελείται από τρία διαφορετικά τεστ σταθμισμένα στην ελληνική κοινωνική και επαγγελματική πραγματικότητα.

Τεστ Ικανοτήτων Μπαταρία Ολοκληρωμένης Ικανότητας (CAB)

Μετρά την έμφυτη ικανότητα του ατόμου στην εκτέλεση βασικών λειτουργιών που απαιτούνται στην επαγγελματική ζωή. Επιπλέον, αποκαλύπτει τα 'δυνατά' σημεία των μαθητών, όσον αφορά τα σχολικά μαθήματα. Δείχνει ξεκάθαρα σε ποια κατεύθυνση έχει έφεση ο μαθητής - η μαθήτρια.

Το τεστ διαρκεί 2 ώρες.  

Στο Τεστ Ικανοτήτων εξετάζονται οι παρακάτω ικανότητες:

  • Μαθηματική Ικανότητα

  • Ικανότητα Επαγωγικών Συλλογισμών

  • Κατανόηση Μηχανικών Αρχών & Δεδομένων

  • Αντίληψη Χώρου

  • Παρατηρητικότητα & Ευχέρεια Αναγνώρισης Αντικειμένων

  • Γλωσσική Ικανότητα

  • Ικανότητα Παραγωγής Ιδεών

  • Πρωτοτυπία Σκέψης

  • Ικανότητα Απομνημόνευσης με Χρήση Συνειρμών

  • Ικανότητα Απομνημόνευσης με Μηχανικό Τρόπο

  • Ταχύτητα & Ακρίβεια Αντίληψης

  • Επιδεξιότητα (συντονισμός ματιού-χεριού)

  • Ικανότητα Οργάνωσης Ιδεών

Ερωτηματολόγιο Προσωπικότητας Χαρακτηριστικά Προσωπικότητας Ερωτηματολόγιο (PTQ)

Στηρίζεται στην τυπολογία του Carl Jung, η οποία χρησιμοποιείται παγκοσμίως για τους σκοπούς της επαγγελματικής σταδιοδρομίας. Περιγράφει τις ατομικές διαφορές βοηθώντας τους εξεταζόμενους να γνωρίσουν την εικόνα των χαρακτηριστικών της προσωπικότητάς τους, ώστε να συνδεθούν με τα επαγγελματικά πεδία που τους ταιριάζουν.

Το Τεστ χορηγείται σε άτομα άνω των 14 ετών.

Ερωτηματολόγιο Ενδιαφερόντων Έρευνα Επαγγελματικού Ενδιαφέροντος (VIS)

To συγκεκριμένο τεστ ταξινομεί τα επαγγέλματα σε 24 επαγγελματικές κατηγορίες. Η ταξινόμηση  βασίζεται στην τυπολογία του Holland και στα δύο θεμελιώδη συστήματα ταξινόμησης επαγγελμάτων το Dictionary of Occupational Titles και το Guide for Occupational Exploration. Το ερωτηματολόγιο έχει ελεγχθεί για την εννοιολογική του εγκυρότητα και για την εγκυρότητα περιεχομένου.

Τα θετικά του συγκεκριμένου ερωτηματολογίου είναι η παρουσίαση μη γνωστών επαγγελμάτων, η αύξηση της γνώσης γύρω από τον κόσμο της εργασίας, η πρόκληση σκέψεων γύρω από τη σταδιοδρομία και την εξερεύνηση των επαγγελμάτων, η δημιουργία ρεαλιστικής σκέψης για τους επαγγελματικούς στόχους, η επιβεβαίωση των αποφάσεων των επαγγελματικών επιλογών.

Το τεστ διαρκεί 20 λεπτά.

Τα αποτελέσματα του τεστ παρουσιάζουν:

6 Tύπους Προσωπικότητας του Holland

  • Πρακτικός

  • Επιχειρηματικός

  • Καλλιτεχνικός

  • Κοινωνικός

  • Ερευνητικός

  • Οργανωτικός

24 Επαγγελματικές Κατηγορίες

  • Οικονομικά Επαγγέλματα

  • Επαγγέλματα Βιολογίας & Χημείας

  • Κοινωνικά Επαγγέλματα

  • Κατασκευαστικά & Δομικά Επαγγέλματα

  • Επαγγέλματα Αισθητικής

  • Επαγγέλματα Πολιτικών & Νομικών Επιστημών

  • Ναυτιλιακά Επαγγέλματα

  • Επαγγέλματα Marketing

  • Επαγγέλματα Υγείας

  • Διοικητικά Επαγγέλματα

  • Επαγγέλματα Εικαστικών & Εφαρμοσμένων Τεχνών

  • Επαγγέλματα Ενόπλων Δυνάμεων & Σωμάτων Ασφαλείας

  • Επαγγέλματα Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών

  • Εκπαιδευτικά Επαγγέλματα

  • Επαγγέλματα Αθλητισμού

  • Μηχανολογικά Επαγγέλματα

bottom of page